Jak trafić do konsumenta w gąszczu komunikatów reklamowych? Jak zainteresować go swoim przekazem? Jak nie zniechęcić, zbudować zaufanie i lojalność? Te pytania spędzają sen z powiek marketerom i wydawcom. Najlepszą odpowiedzią jest personalizacja i dobry content.
Po nitce do kłębka czyli segmentowanie i targetowanie bazy
W czasach szumu komunikacyjnego konsument staje się coraz bardziej świadomy i wymagający, jednocześnie dysponując ograniczonym czasem. Coraz ciężej wzbudzić u niego zaufanie i zainteresowanie komercyjnym komunikatem. Z pomocą marketerom przychodzą algorytmy, które pomagają precyzyjnie określić preferencje użytkownika. Pozwalają trafić z komunikatem do wyselekcjonowanej bazy odbiorców, targetując nie tylko demograficznie, ale także geolokalizacyjnie i przede wszystkim behawioralnie. Gromadzą informacje o preferencjach i zainteresowaniach użytkownika. Algorytmy pozwalają również ocenić, na jakim urządzeniu email został odebrany – na smartfonie, tablecie czy komputerze. Te dane dostarczają marketerowi precyzyjne wytyczne do działania. Umiejętne ich wykorzystanie może przynieść obustronne korzyści – zarówno dla marketera, jak i dla konsumenta.
Oczywiście nie liczy się tylko trafienie z produktem do zainteresowanego zakupem klienta. Ważna jest forma tego komunikatu i jego treść. W branży wałkuje się temat content marketingu, dotyczy on również komunikacji email marketingowej. Należy wychodzić naprzeciw konsumenta i dostarczać mu wyselekcjonowane treści, których akurat poszukuje. Jeśli potrafimy to zrobić w sposób umiejętny, możemy spodziewać się zadowolenia i oczekiwanej reakcji klienta. Produkt nie może wychodzić na pierwszy plan, lecz musi być odpowiedzią na potrzebę.
Narzędzie do automatyzacji personalizacji kampanii email marketingowej
Podmiotom prowadzącym intensywne kampanie mailingowe, rozumiejącym potęgę email marketingu, potrzebne jest wyspecjalizowane narzędzie, wykorzystujące najnowsze technologie. Takim nowatorskim na polskim rynku narzędziem jest Email Bidding, dzięki któremu algorytm analizuje bazy danych w czasie rzeczywistym w odniesieniu do kryteriów demograficznych i behawioralnych, kierując kampanię do najlepiej reagujących użytkowników.
Zwiększona trafność przekazu prowadzi do poprawy wszystkich wyników kampanii: od większej ilości otwarć emaili do zmniejszenia wypisów z baz. Zaletą jest także automatyczne aktualizowanie o nowe rekordy, odbicia i wypisy, dzięki spięciu systemów poprzez API. Narzędzie daje pełną kontrolę nad prowadzoną kampanią. Samodzielnie można ustalić liczbę wysyłek, jaką mają otrzymywać subskrybenci. System pozwala również na pełną analizę wysyłek: wyniki testów A/B, OR, CTR.
Połączenie teorii i skutecznych narzędzi automatyzujących personalizację mailingów, zwiększa szansę na przekonanie konsumenta do skorzystania z usług firmy, mniejsze wypisy z baz i większą lojalność użytkownika. A to główne wyznaczniku sukcesu w email marketingu.
Link do strony artykułu: https://wp.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/automatyzacja-personalizacji-w-email-marketingu-jak-to-dziala